My Vrissa
  • Βρίσα Λέσβου, ΕΛΛΑΔΑ
  • +(30) 22510 24074
  • Δευ-Παρ:  9:00πμ-2:00μμ   Σαβ-Κυρ: καλέστε στο κιν: 6977310795
Δημοτικα τελη

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΤΩΝ «ΚΙΤΡΙΝΩΝ»

Με δελτίου τύπου της 29/10/2018 σχετικά με το παραπάνω θέμα είχα αναφέρει τα παρακάτω:

«Με το άρθρο 20 του πρόσφατου νόμου 4566 (ΦΕΚ Α’ 175/08.10.2018) προβλέπεται η απαλλαγή από 23-7-2018 από την υποχρέωση καταβολής του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) και του φόρου ηλεκτροδοτουμένων χώρων ‘ολων των «κίτρινων» κτιρίων και για όσο διάστημα είναι αυτά ακατάλληλα προς χρήση.

Ν.4566 (ΦΕΚ Α’ 175/08.10.2018)

Άρθρο 20

  1. Στο άρθρο 82 του β.δ. 24/1958 (Α΄171) προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής:

«7.α. Ακίνητα τα οποία βρίσκονται σε περιοχές που έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας λόγω σεισμού, πυρκαγιάς ή πλημμύρας και έχουν αποδεδειγμένα ολοσχερώς καταστραφεί ή υποστεί λειτουργικές ζημιές που τα καθιστούν μη κατοικήσιμα, απαλλάσσονται από τα δημοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού του άρθρου 1 του ν. 25/1975, το φόρο ηλεκτροδοτούμενων χώρων του άρθρου 10 του ν. 1080/1980 και το τέλος ακίνητης περιουσίας του άρθρου 24 του ν. 2130/1993 για όσο χρονικό διάστημα αυτά είναι μη κατοικήσιμα και ως εκ τούτου δεν χρησιμοποιούνται. Για το ίδιο χρονικό διάστημα, το έλλειμμα που εμφανίζεται στο ισοζύγιο της ανταποδοτικής υπηρεσίας, εξαιτίας της ανωτέρω απαλλαγής, δύναται να καλύπτεται από κάθε είδους, γενικά και μη προοριζόμενα για την κάλυψη συγκεκριμένης δαπάνης, έσοδα του προϋπολογισμού του οικείου δήμου.

β. Οι υπηρεσίες δόμησης των οικείων δήμων αναζητούν αυτεπαγγέλτως τις εκθέσεις αυτοψίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα μη κατοικήσιμα ακίνητα, ενημερώνουν τις δημοτικές υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για την επιβολή και είσπραξη των παραπάνω εσόδων και παρακολουθούν τυχόν μεταβολές σε ότι αφορά την κατάστασή τους.».

  1. Η ρύθμιση της προηγούμενης παραγράφου ισχύει από 23.7.2018.»

Το θέμα από τότε δεν προχώρησε από πλευράς δήμου γιατί η ΥΔΟΜ (η υπηρεσία δόμησης του δήμου Μυτιλήνης) γιατί η παραπάνω υπηρεσία δεν έχει τα στοιχεία των σεισμοπαθών με την αντιστοίχισή τους με τον μετρητή της ΔΕΗ του κάθε κίτρινου σπιτιού.

Κατά την άποψή μου θα πρέπει ο δήμος Μυτιλήνης να καλέσει τους σεισμοπαθείς (αλλά και οι ίδιοι οι σεισμοπαθείς να το πράξουν) να υποβάλλουν αιτήσεις στον δήμο για την παραπάνω απαλλαγή προσκομίζοντας:

  1. Επίσημο έγγραφο της ΔΑΕΦΚ που να πιστοποιεί την ακαταλληλότητα του κτιρίου (Επανέλεγχο, Έκθεση Αυτοψίας, αντίγραφο της βεβαίωσης που είχαν λάβει από την ΔΑΕΦΚ για την απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ 2017-2018)
  2. Το Ε9 για την διασταύρωση ονόματος – κτιρίου – αριθμού μετρητή ΔΕΗ
  3. Έναν λογαριασμό της ΔΕΗ.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 1: Αρμόδιος για την παραπάνω διαδικασία και τα δικαιολογητικά που θα απαιτηθούν είναι ο δήμος. Ο συντονιστής λέει απλά τη γνώμη του.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 2: Εξυπακούεται ότι η απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη είναι αναδρομική από 23/7/2018 και όχι από την ημέρα που ο δήμος θα λάβει την παραπάνω αίτηση με τα δικαιολογητικά.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 3: Για τα «κόκκινα» θεωρώ ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, καθώς έχουν αφαιρεθεί τα ρολόγια της ΔΕΗ και δεν αποστέλλονται λογαριασμοί της στους ιδιοκτήτες από την ημέρα αφαίρεσής τους.


Μυτιλήνη 8/3/2019

Βασίλης Τεντόμας

Συντονιστής των ενεργειών για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από τον σεισμό της 12.6.2017 στη Λέσβο.

 

myvrissa